Jak można szybciej zasnąć?

Średnio zaśnięcie zajmuje przeciętnemu człowiekowi 14 minut. Co zrobić, aby ta ilość czasu się nie wydłużyła albo nawet skróciła?

Ze wszystkich stron specjaliści ds. snu radzą, żeby łóżko (a najlepiej sypialnia w ogóle) wykorzystywać tylko i wyłącznie do snu i seksu. Muszę przyznać, że nie przywiązywałem do tego tak istotnej wagi, uważając, że skoro nie mam (i nigdy nie miałem) problemów ze snem, to ta rada nie jest, przynajmniej dla mnie, tak istotna.

Myliłem się.

Od około tygodnia po tym jak szedłem spać, spędzałem jeszcze trochę czasu w łóżku (a nie jak dawniej przy biurku) uzupełniając swój dziennik, odznaczając wykonane zadania i czytając czasopisma, a to wszystko na moim iPhonie. Nieraz zeszła mi na tym nawet godzina. A wczoraj nie mogąc zasnąć, uświadomiłem sobie, że odkąd wykonuję te czynności w łóżku zamiast przy biurku, mam problemy z zasypianiem. Wcześniej wystarczyło, że przyłożyłem głowę do poduszki i… film się urywał. A wczoraj i przez ostatnie kilka dni tylko męczyłem się przewracając się w łóżku. Wnioski? Aby szybciej zasnąć:

  1. Kiedy kładziesz się do łóżka, rób to tylko w celu spania.
  2. Nie używaj urządzeń elektronicznych (smartfon, tablet, laptop) na ok. 30 minut przed snem.
